برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

بهترین سن شروع یادگیری تنیس برای کودکان

بهترین سن شروع یادگیری تنیس برای کودکان

عموم والدین، می‎خواهند فرزندشان مهارت‌ها و سرگرمی‌های عالی را بیاموزد و بهترین نوع خودش باشد؛ در حالی که دیگران به آموزش های درسی و هنری توجه می کنند، برخی از والدین به ورزش نگاه ویژه ای دارند. یکی از ورزش‎هایی که برای بچه ها عالی ست تنیس است!

در این مقاله بهترین سن شروع یادگیری تنیس برای کودکان را تشخیص میدهید .

سن ایده آل برای شروع یادگیری تنیس

سن کودک در تنیس

آموزش تنیس هرچه زودتر شروع شود بهتر است؛ بهترین سن یادگیری تنیس برای کودکان حدود 5 تا 6 سالگی است.

در این سن، آنها تمرکز خود را برای یادگیری دارند. اگر فرزند شما زودتر از 4 سالگی تنیس را شروع کند، ممکن است برای درک آنچه در حال رخ دادن است خیلی کوچک باشد.

با این حال، هنوز هم به سطح مهارت فرزندتان بستگی دارد. هماهنگی و اجتماعی شدن در تعیین سنی که می‌تواند شروع کند، نقش دارد. اما در پنج سالگی، می‎تواند راکت را به درستی نگه دارد، توانایی کنترل جهت توپ را دارد و منتظر لحظه برخورد راکت به توپ است.

همچنین سنی است که کودکان توجه لازم را برای انطباق با خواسته های تنیس و شرایط کلاس ها دارند.

مزایای شروع زودهنگام آموزش های تنیس برای کودکان

شروع زودهنگام آموزش های تنیس برای بچه ها مزایای بسیار زیادی دارد. ازجمله این مزایا این است که کودک شما زمان کافی برای یادگیری صحیح ضربات و حرکات تنیس را خواهد داشت. این یک پایه عالی برای آنها ایجاد می کند.

هماهنگی بصری – حرکتی آنها بهبود می یابد

از طریق تنیس، مهارت های دیداری-حرکتی کودک شما بهبود می یابد. نگاه کردن به توپ و زدن هم‎زمان آن می تواند برای برخی واقعا چالش برانگیز باشد. اما وقتی کودک شما به طور مداوم دروس تنیس را تمرین می کند، با قرار دادن توپ و ضربه زدن درست به آن بهتر خواهد شد.

مهارت های دیداری- حرکتی برای موارد زیر مفید است:

  • مهارت های هماهنگی چشم و دست
  • مهارت های هماهنگی چشم و پا
  • هماهنگی دوجانبه
  • تصویرسازی و تصور
  • خلاقیت
  • محاسبات
  • و این فهرست همچنان ادامه دارد!

تفکر تاکتیکی آنها تکمیل شده است

تقویت قدرت تمرکز در کودکان

 

تنیس بازی هوش و تاکتیک است. قرار دادن توپ کلید پیروزی است و پیش‌بینی حرکت بعدی حریف می‌تواند به شما کمک کند تا در مسابقه پیروز شوید. تصور کنید کودک شما یاد می گیرد که در سنین پایین به چنین استراتژی هایی فکر کند!

تحمل، احترام و نظم را به کودکان می آموزد

افراد در تنیس مانند هر ورزش دیگری، یاد می گیرند که فردی محترم و منظم شوند. همین امر در مورد کودکانی که تنیس یاد می‎گیرند نیز صدق می‎کند. زیرا با تنیس، فرزندان شما تمام ضربات را در روز اول یاد نمی‌گیرند زمان می‎برد و درک این موضوع که زمان می‎برد به آنها صبر و تحمل می‎آموزد.

آنها را سالم نگه می‎دارد

تنیس همچنین یک ورزش فیزیکی است که شامل تحرک زیاد است و آنقدر جذاب است که هنگام بازی متوجه نمی‎شوید چقدر در حال حرکت بودید.

برای بچه ها، عرق کردن و حرکت کردن راهی عالی برای حفظ سلامت آن‎هاست! در عصری که تکنولوژی حاکم است، یادگیری تنیس به کودکان شما تمرینات بدنی لازم برای بزرگ شدن و قوی‌ شدن را می‌دهد.

آموزش خصوصی تنیس برای کودکان

این تصمیم شماست که می‎خواهید فرزندتان را به کلاس خصوصی بفرستید یا نه! البته کلاس های خصوصی تنیس می‎تواند ایده خوبی برای کودکان خردسال باشد، زیرا آنها یک به یک مورد توجه قرار می‎گیرند.

مربی تنیس می‌تواند ضربات را به درستی به آن‎ها آموزش دهد و سپس بهترین تمرینات را برای تقویت این مهارت‎ها انتخاب کند.

او همچنین قادر خواهد بود نقاط قوت و ضعف کودک شما را شناسایی کند و به بهترین شکل به او آموزش دهد.

آموزش گروهی تنیس برای کودکان

آموزش گروهی تنیس برای کودکان

درس های گروهی تنیس برای بچه‎ها می تواند سرگرم کننده باشد زیرا آن‎ها می‎توانند با کودکان دیگر ملاقات کنند و این نوع آموزش بیشتر بر روی بازی واقعی تمرکز دارد. مربیان در این نوع از آموزش احتمالا از برخی تمرینات تنیس برای کار بر روی مهارت‎های خاص استفاده می‎کنند، اما آنها همچنین زمانی را برای کودکان در نظر می‎گیرند تا بازی های واقعی را هم یک نفره و هم دو نفره تمرین کنند.

انجام مسابقات واقعی بخش مهمی از یادگیری بازی تنیس است زیرا اصطلاحاتی را که باید از تنیس بدانند و نحوه حفظ امتیاز را به آن‎ها می‎آموزد.

کدام نوع از درس های تنیس برای کودکان بهتر است؟

این به فرزند شما و آنچه می‎خواهید از این تجربه کسب کند بستگی دارد. اگر می‌خواهید فرزندتان زیرنظر مربی باشد وبا دقت بیشتری در نحوه ضربه زدن و سرویس‌دهی آموزش ببیند درس‌های خصوصی می‎تواند مفیدتر باشد.

اگر به دنبال این هستید که برای بازی واقعی آن‎ها وقت بگذارید، احتمالاً درس های گروهی انتخاب بهتری خواهد بود.

شما همچنین باید سبک یادگیری فرزندتان را نیز در نظر بگیرید. آیا آنها تمایل دارند بصورت خصوصی با مربی کار کنند یا گروهی با کودکان دیگر؟

البته در کنار تمام این‎ها هزینه کلاس نیز جزو مواردی است که شاید برای‎تان مهم باشد معمولاً هزینه کلاس های خصوصی بیشتر از کلاس های گروهی است.

چگونه تنیس را به کودک بیاموزیم؟

چگونگی آموزش تنیس به کودک

زمانی که فرزندتان ۲ یا ۳ ساله است و شما می خواهید مطمئن شوید که او می تواند دستورالعمل های ساده را دنبال کند و علاقه‎مند به یادگیری این ورزش هست می توانید به آرامی و بصورت غیررسمی با معرفی یک راکت تنیس، توپ و نشان دادن نحوه ضربه زدن به آن‎ها برای سرگرمی شروع کنید.

حتی پرتاب توپ تنیس به بالا و پایین راهی برای آشنایی بیشتر آن‌ها با این ورزش است.

به او این اجازه را دهید کمی بازی و کشف کند. سپس ضربات مختلف را نشان دهید و ببینید که آیا می تواند حرکات را تقلید کند.

مطمئن شوید که تنیس برای او سرگرم کننده است و وقتی کارها را درست انجام می‎دهد، او را تحسین کنید. اگر نیاز به اصلاح است، این کار را به روشی دلگرم کننده انجام دهید.

تمرین را کوتاه و ساده نگه دارید. مربیان سی دقیقه تا یک ساعت مربیگری و کلاس ها را توصیه می‎کنند. کودکان بازه توجه کوتاهی دارند و اگر با آنها 2 ساعت یا بیشتر تمرین کنید، فقط از نظر ذهنی و جسمی آنها را فرسوده می‎کنید.

در نهایت اگر علاقه‎مند به یادگیری بیشتر درمورد این ورزش بود شرایط خوبی است که فرزندتان در کلاس های گروهی یا خصوصی تنیس شرکت کند.

چه سنی برای شروع تنیس دیر است؟

هیچ وقت برای یادگیری تنیس دیر نیست! تنیس یک ورزش مادام العمر است که بدون توجه به سنی که شروع به بازی می‎کنید فواید زیادی دارد.

آیا یادگیری تنیس سخت است؟

تمرین تنیس

یادگیری هر ورزش یا سرگرمی جدید می‎تواند چالش برانگیز باشد، اما بارها ارزش تلاش را دارد. اگر در حال یادگیری بازی تنیس هستید، باید در مورد انواع ضربه‌ها و نحوه‎ی زدن سرویس تلاش کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که با اصطلاحات استفاده شده در طول مسابقات و فرآیند امتیاز دهی تنیس آشنا هستید.

منبع:

streettennisclub 

thetennismom

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =